http://www.blomhoej.dk/hanses_bog/1956-60/foto/vagn-bangsborg.JPG
die is het dus wel!
Knud Enemark Jensen was de renner die na de val en het duwen overleed!
4 min 2 = 2
Alleen de renner die aan zijn oor krabt is voldoende. Dat is, denk ik, al moeilijk genoeg.
dederich en damerow, nrs 337 en 336 (so close) van 1232 foto's op de site van europese stayers
Fons, ik ben die gisteren bij mijn speurtocht naar Opel renners óók tegen gekomen.
Michael Damerow
Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat!
Mooie opdracht Hugo, and with a little help from my friends.....
Franz Dederichs
stom, is al geraden zie ik nu pas. zal toch wel een stayer zijn zeker.
Ik schakel maar over naar de baanrenners, want de gezochte renner heeft immers een baanshirt aan!?
Het kan ook Schon, Lohmann of Rausch zijn.
Gottfried Hürtgen
ne Duits, maar het kan ook Josef Arents of Kurt Nitzschle zijn.
Kijk ook eens naar de Mannschaft die hier staat:
http://www.alt-opel.org/index.php?sn=typengruppe47
Karl Heide
Yes, weliswaar geboren in Wenen, maar op zijn 8e naar Engeland gekomen. Een vast "maatje" van Dave Bedwell. Daar zat Fons al kort bij!!
Tis inderdaad Manon de Rooy. Eens 3-de achter van Moorsel op het NK.
Op de punt van het zadel leverd vaak een te korte nok op Theo Volgens mij bestond de nationale ploeg uit meer dan de reeds genoemde dames.
moi meidje, maar ze zit veul te laag en de nok is ôk nog us te kort overgaag danielle
Voor de selectie reden toen, naast van Moorsel, dames als Overgaag, Vink, Haringa, Schop en Dijkstra. Dijkstra was de kleinste en had (net als Overgaag) lange haren.
Nee Harry, ik heb duidelijk aangegeven dat ik de naam wil zoals die op foto staat afgedrukt!
Dus zoals ze is opgenomen in onze database!
Degene die die naam weet en als eerste invult ...........
Kennelijk toch een te moeilijke opdracht deze keer!
Even Googlen op Els ........ van Leeuwen en je hebt haar gevonden !!
Haar meisjesnaam (zo heet dat toch) is van Leeuwen, maar zo staat ze niet in "onze" database.
Deze dame is van net een generatie eerder dan de dames die jullie noemen. Ze komt uit een bloemendorp.
Er is niet veel te vinden van de Jamin wielerploeg voor dames. Monique Knol was hun kopvrouw en er reden bij mijn weten alleen Nederlandse dames in.
Fons vindt het verhaal van de foto: de val van bianchetto was ooit het resultaat van een nieuw wereldrecord "surplace" (ruim 1 uur) tijdens een sprintwedstrijd!
'tsja, ik heb aan de foto geknipt ....
Ze is gemaakt in 1963 en inderdaad bij een wedstrijd in Ierland.
De hint naar de Omloop van de Alblasserwaard zag ik wel, maar Piet heeft vandaag geen finishfoto nodig!
Goh, Jan Langen is zeker op retraite bij de paters in Wittem.
@PK:jewelry???
Lastige opgave Guido. Of ik nu op kransjes, cogs of dents zoek, in combinatie met kettingen of sieraad, ze is niet te vinden. Een kleine tip ...!? Marieke van Wanroij
Yes, Adrian doet een serieuze inspanning om zijn klassement te verbeteren...
Zijn tweede voornaam is bekender dan ooit een wielrenner geworden is !!
Er zijn meer Engelstalige landen!
En, iemand schreef ooit over hem:
hij redde de wielersport van de ondergang in zijn land.
@Piet: Je hebt helemaal gelijk, ik kom nu ook overal Costante tegen, terwijl het in mijn hoofd zit als Constante. Het was dus zeker geen tikfout!
@ Adrian: kijk een bij Girardengo in onze database.
Ik zou ook zeggen dat het Constante is, maar .....
Adrian,het is inderdaad een dame.
En voor beiden, ze komt uit een ander land.
Tsja, het eerst leegeten van andermans bordje hoort natuurlijk wel een beetje bij een wielerkwis ...
Ja, nu ben je opeens heel erg "warm", Piet!
Serra en de renner op de foto waren ook nog eens specialist in dezelfde (baan)discipline.
Je mag verder raden, Piet, qua werelddeel en halfrond zit je er ver naast.
Wat betreft de "Letourneur" foto vond ik dat ik daar zelf niet echt aan mee deed en dat jij daar het meeste "kopwerk" voor had gedaan. Ik ben blij dat de concurrentie er ook zo over dacht (en niet altijd elkaar's bordje probeert leeg te eten)...
Natuurlijk WCM , US kampioen 2002, Schroeder team. How could I be so stupid, chosing his teammate!
Als we verder willen met de kwis moet iemand het invullen! Dat zou eigenlijk Adrian moeten doen!
Die was de eerste, maar die doet het niet...!?
Alfred Letourneur
In mijn databease staat er Alfred Letourneur = Chocquet ° Amiens 25-07-1907+ 03-01-1975 pro van 1928-42 dus trek de besluiten
French bicycle racer, Latourneau pulled an Airstream caravan in 1947 to demonstrate how light it was. Latourneau
ook zo'n zin om er weer met de sleurhut op uit te trekken, nu het zonnetje weer schijnt.
merk en type van de caravan is ook welkom.
ook zo'n zin om er weer met de sleurhut op uit te trekken, nu het zonnetje weer schijnt.
merk en type van de caravan is ook welkom.
Goed gezien Hugo.
Deze link werkt beter.
http://www.roadbikeaction.com/fly.aspx?cid=2493&layout=content&taxid=69
foto uit de coors/red zinger classic; trui helpt me niet verder steve tilford
http://cyclinginquisition.blogspot.com/2010/01/interview-joe-papp-discusses-his.html
Irish American, with a Hungarian last name an two Czech grandparents.
Deze renner is wél Engelstalig, maar het is noch Lemond, noch Anderson.
Daniel sliep niet. Hij wachtte op het goede antwoord. Bravo aan Milansanremo
van rechts naar links (fotograaf) Talabardon-Mangel-Sinner-Engoulvent-Simon
Hugo, volgens mij is (die renner met die sterretjes op de kraag), juist Benoit Sinner. Zie zijn foto album.
middenste renner een ex europees kampioen zo te zien aan de hals C. Gautier??
Daniel, de animo voor deze opdracht blijkt niet erg groot te zijn. Misschien kun je aangeven of er iets goed is van mijn antwoord, dan kunnen we in ieder geval weer verder met de quiz.
van rechts naar links, Laurent Mangel, Yannick Talabardon, Benoit Sinner, Jimmy Engoulvent, Jean Marc Marino
zie:http://ckmastersteam.sk/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=9&Itemid=194
Wim heeft het als plaatsgenoot van Frank Ouwerkerk goed gezien. Als je iemand kent is het altijd een makkie Wim. Op deze (hele) foto staat Frank in het shirt van de legendarische (vind ik toch) Trio ploeg.
@ Adrian, er is nog zoveel te vinden op ons aller Internet, maar je mag me ook mailen voor een paar mooie hints!
De o zo belanrijke punten gaan inderdaad naar Frankrijk, en Piet heeft mijn laatste fotobron prijsgegeven...
Gelukwensen aan de jarige Guido, met dank voor de aangeboden korting. Wie weet?
Gefeliciteerd Guido, misschien kan ik Fons overhalen om een keer samen naar Griekenland te komen.
@Guido: Proficiat. En nu blijkt ook maar weer eens dat de goedheid in je genen zit.
Op veler verzoek: dezen en genen die deze website een warm hart toedragen ontvangen 5% korting bij het boeken van één van onze vakanties in 2010. Tis tenslotte mijn verjaardag
Roger de Vlaminck
De naam en datum van de krant, noch de bladzijde waarop de krant is opengeslagen hoeven te worden beantwoord. Alleen de wielrenner dus!
Van de dertien namen die ik in de vorige opgave noemde zijn er pas 5 hier voorbij gekomen.
@Fietsvakantie: John Jr. wil op fietsvakantie naar Europa komen. Nu nog niet omdat een vriendelijke automobiliste hem helemaal in de kreukels heeft gereden . Duurt nog zeker een halfjaar. Hij vroeg mij om "guidance".
@Fons: Of die punten voor ons allebei zo belangrijk zijn, weet ik niet zeker? Dat we goed zouden zitten met onze gok van de 4 namen, wisten we natuurlijk nog niet. Het had net zo goed helemaal fout kunnen zijn.
Maar nadat ik de moeite had genomen om ze ook nog zo goed mogelijk op een rijtje te zetten, wilde ik mijn antwoord toch nog wel even kwijt. Om de punten ging het echt niet.
Er mag wel eens aandacht worden gegeven aan het feit dat het voor degene die de punten in het "spelletje" moet toekennen niet altijd even makkelijk is. Laten we daar ook eens aan denken als we (serieus of schertsend) "ruzie" gaan maken!
Russell Allen
@Danny: Frans Maassen en Bart Brentjens zien richtige Vreigeliers, mar ich néét.Nog get.
Mien favuriete plàètje is : Oh Please Do('nt)Tease" van nonk Cliff.
Tip voor de foto: voor- en achternaam dooreen leverbaar.
@Adrian: Hoezo 50% kans. Ik had ze toch al allemaal al,en ruim vòòr jou!! En dat ook nog eens op eigen kracht, zoals jij dat noemt. Ik voel me ten hoogste gedupeerd!! Vijf punten zijn me ontstolen.
Voor wat het waard is, hier mijn verklaring voor de volgorde van de 4 renners van de vorige foto.
Sinibaldi was natuurlijk door Piet gevonden, ere wie ere toekomt! Zo kwam ik uit bij de VS wegploeg voor de OS 1932, dat leek me een redelijke aanname. De Duitse naam Luedeke leek me geschikt voor de blonde renner (toegegeven, een op z'n minst nogal Wilders-achtige logica...). Over O'Brien kon ik in de gauwigheid niets vinden via internet, maar gelukkig vond ik van Connell een fotootje dat leek op de tweede renner van links.
Alles bij elkaar dacht ik meer dan 50% kans te hebben om een gokje te wagen?
Erg leuk om van Fons de reactie van Sinibaldi Jr te lezen!
Als ik het geharrewar van de laatste dagen bekijk,krijg ik de sterke indruk,dat hier door de 'jury 'vaak met twee maten gemeten word!
Een naam is een naam!
Zelfs als hij in dit vak staat!!!!!!!!!!!!!!
GvM is to be disqualified. All his answers are to be considered wrong!
Misschien heeft junior nog foto's voor de database uit het USA verleden. Rory O'Reilly krijg ik helas niet geupload. Werkje voor danny
Dit lijkt mij een van die mannen uit de vorige opgave! Frank Connell
@Fietsvacantie: Ik stuurde mijn oplossing 7 minuten eerder in dan Adrian. Toen had ik zelfs nog nooit van het bestaan van John jr gehoord. Zeker te lang in de zon gezeten vandaag, manneke.
@Fons de Bal: is er een mail uit gegaan naar John JR haha. Hoe kom je d'r op. Adrian was net nog iets sneller, maar dan op eigen kracht. Nee hoor we hebben in de kwis nog nimmer renners genoemd vlnr, altijd willekeurig
@Fons de Bal: is er een mail uit gegaan naar John JR haha. Hoe kom je d'r op. Adrian was net nog iets sneller, maar dan op eigen kracht.
@ Guido: Email van John JR. kwam binnen om 17.03 uur. It still is early sunday morning in Florida now.
De oplossing vond ik natuurlijk door deductie: foto uit vroege dertiger jaren met de OS van '32 als logische link.
Hi, Theo! My father is, of course, on the right side of the picture. The tall blonde gentleman standing next to him is Otto Luedeke, and the other man in the middle is Frank Connell. I think the gentleman on the far left of the picture is Henry "Cocky" O'Brien, Jr. - which would make this a picture of the United States Cycling Team for the 100 Kilometer Road Race for the 1932 Olympics.
Both my father and Frank O'Connell are in the United States Bicycling Hall of Fame, and were inducted on the same day. Otto Luedeke was an anomaly, because he qualified for the Olympics at only 15 years of age, and had to have a chaperone to the Olympic trials. I believe he turned 16 by the time of the Olympics, but still had to have a chaperone. He passed away about a year before my father, as did Frank O'Connell. I know Cocky O'Brien went on to do some of the Six Day races, so he may have turned pro after the Olympics.
I'm always happy to talk about my late father. Just out of curiosity, what prompted your email? Are you a cyclist as well?
John, Jr.
@Fietsvacantie: Waar is de juiste volgorde gevraagd? En om nog effe door te muggeziften, het was in Santa Monica om precies te zijn. Zo dat lucht effe op. Heb je nog contact gehad met Frans N.?
Na eigen zoekwerk, dus zonder gebruik te maken van de antwoorden van Fons.
v.l.n.r. Henry O'Brien, Frank E. Connell, Otto Luedeke, John Sinibaldi
Ik denk toch dat de foto rond 1932 dateert. Daarbij heb ik nog in de aanbieding:Mike Bittrito, William Logan, Albert Sellinger, Bernard Mammes en Robert Thomas otto luedeke, henry o, brien, frank, connell en the legend himself
Ik denk toch dat de foto rond 1932 dateert. Daarbij heb ik nog in de aanbieding:Mike Bittrito, William Logan, Albert Sellinger, Bernard Mammes en Robert Thomas otto luedeke, henry o, brien, frank, connell en the legend himself
Geheel rechts de bekendste van het kwartet: John Sinibaldi (goed gezien Piet!). Tip en trucs van "The Legend" om op je ouwe dag nog hard te kunnen fietsen.
http://frankwykoff2.com/john_sinibaldi.htm
just another try eddie testa, ruggero berti, william ade, russell allen
Ook ik doe een gok vlnr. Victor Hopkins - Tony Schaller - Freddie Spencer en Jonh Sinibaldi
Klopt helemaal, zijn Amerikanen. Wat mij het eerste opviel bij deze foto waren de fietsen. 2 baan en 2 weg..., maar is niet direct een aanwijzing
vooroorlogse foto; de mannen zien er best gesoigneerd/gedistingeerd uit, moeten welhaast amerikanen zijn.
Is die tweede van rechts niet onze Australische sportvriend (en latere minister) Hubert Opperman?
Misschien is hij daar wat te blond voor, maar we moeten toch ergens beginnen....
Hubert Opperman ??
Een citaat van deze renner als tip:
“I’m probably the oldest athlete in an endurance speed sport.”
Op deze foto is de gezochte renner op de baan actief, waar hij enkele mooi successen behaalde. Maar hij was toch vooral wegrenner in de jaren '90.
@ Fons: BB is inderdaad groter dan ik dacht. In mijn hoofd is het maar een klein mannetje, maar op de foto's valt dat in vergelijking met andere renners erg mee. Zo zie je maar weer, je leert nog elke dag!
De nationaliteit is wel te raden, maar nu de volgende stap.
@ Fons: ik rijd zelf al op een 55 cm frame, dus 57 lijkt me voor Breu op een wegfiets wel erg hoog. Ik zoek even een foto van hem op!
@PK: Re Breu
Vanwege het kleine voorwiel vertekent de hoogte van het frame. Wegfiets van BB is 57 schat ik
@ Adrian, niet gedacht dat Breu zo groot was, leek althans zo op je foto.
Maar nu, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
http://reportagen.sport-heute.ch/archive/1635108f67.html?*session*id*key*=*session*id*val*
Ik wil maar zeggen, Piet (onze terechte Fotokwis-kampioen), dat het dus niet Galletti is. En het is géén Italiaan.
Sterker nog Adrian, als het Alessio Galletti is zie ik alleen maar zaken over zijn wegcarrière én zijn overlijden. Niets over zijn loopbaan als stayer!
Maar omdat er een andere Italiaanse Galletti stayer is geweest ... Is dat familie? Zijn vader?
Tipje: Dat de renner op de foto niet alleen maar stayer is geweest, is een "understatement".
Hey Fietsvakantie, Database is niet alwetend. Zijn website is goed www.walterpedraza.tk en niet www.walterfernandopedrazamorales.tk
Voor onze Franse vriend:
https://dewielersite.com/db2/wielersite/coureurfiche.php?coureurid=13936
De naam zoals deze in de database is genoemd. Natuurlijk zijn er 1000 en 1 andere meningen, maar laten we gewoon altijd de spelling van de database aanhouden. Zowel voor de scheidsrechter als de speler het makkelijkst.
Jongens, jongens, niet vechten.
Soms zit het mee, soms zit het tegen, moet je maar denken!
Tom Boonen is wel Tom Boonen en niet Thomas Frederikus Boonen Vandeputte ...
Voorlaatste quiz :
Jij is een beetje kleinzielige Fietsvakantie. Walter Pedraza is Walter Pedraza. Niet Walter Fernando Pedraza Morales. Morales is de naam van zijn moeder en Fernando zijn tweede voornaam. Zijn echte naam is wel Walter Pedraza. That's all !!
AanwijzingL fietste laatst bij ons door de straat, maar had geen tijd voor een bakkie koffie.
Ik spreek geen woord Frans beste Journee. Was ook niet van plan om het te leren. Grieks is al moeilijk genoeg
Wie onze taal geweld aan doet krijgt geen punten van mij. De gemelde familienaam staat niet in onze databank.
Henry, dit is helemaal juist.
Aan jou de eer(plicht)om de volgende opgave te plaatsen.
Als Henry niet reageert op de oproep om ook eens iets te plaatsen, dan pakken wij (de Nederlanders) het wel weer op!
Een streekgenoot van mij, deze renner!
Come on Guido verlos ons van deze Cyrano de Bergerac. Zijn lijdensweg heeft nu lang genoeg geduurd.
Ryan Oeklers trad later in het strijdperk als de renner op de foto, maar ik weet nix beter te vinden voo Ry O
Marty Wayne Nothstein o.a. vanwege zijn postuur.
Zie de armen op de foto...
De enige twee renners die ik met een "head-cap" heb gevonden zijn Dave Lloyd (mijn eerste antwoord) en John French. Maar die John French komt (ondanks zijn grote neus) niet voor in onze database. Dat is ook zo voor een andere kandidaat (met een flinke neus) Alf Engers. De grote Engelse tijdrijder vóór het tijdperk Boardman.
Er vanuit gaande dat Guido geen opgave plaatst van een renner die niet in onze database zit kom ik uit op Phil Griffiths.
Phil Griffiths
de neus klopt maar de rest, dwz fiets en textiele outfit dateren van later. bovendien is de renner waarschijnlijk engelstalig ferdi kübler
Ik heb een hele poos moeten nadenken hoe ik deze oplossing aan moest pakken. En ik wil er natuurlijk zeker geen ruzie om maken.
Maar het juiste antwoord is:
v.l.n.r. Eddy Beugels, Walter Boucquet en Daniël van Ryckeghem. In KBK 1967.
Niemand heeft, in mijn beleving terwijl ik er uitdrukkelijk naar gevraagd heb, het volledig correcte antwoord gegeven.
Bij de oplossing van Fons:
vanryckeghem (aan elkaar) is niet juist.
De oplossing van Milan is zelfs in drie keer gegeven.Eerst zonder Boucquet en pas na aandringen op de juiste schrijfwijze is van Ryckeghem er in de juiste spelling bij gekomen. Maar hij heeft niet in één keer de correcte oplossing gegeven
Dus wat ik ook kies: één van de twee deelnemers is teleurgesteld.
Milan was echter eerder dan Fons en daarom wil ik hem de punten toekennen. Het spijt me voor Fons!!!
p.s. aan de toevoeging van de juiste datum en het jaar van Kuurne Brussel Kuurne kan /mag mijn mening niet beinvloeden want het gaat om de namen van de renners.
tsja, misschien wat vlug, maar als ik dat niet doe vraag je misschien wie de 2e renner is (?) en waar de cross gereden werd(?).
Piet zat er wel héél dicht bij, maar Queally heeft nu eenmaal de Olympische en wereldtitels die Crampton niet heeft. Samen wonnen ze wel medailles in de teamsprint.
Jason Queally (39) is begonnen aan een comeback in de ploegenachtervolging!
Piet is een stuk warmer dan Guido.
De erelijst van de gezochte renner is "prestigieuzer" dan van Hutchinson en Heimans.
wereldkampioenen uit 1953
v.l.n.r. Guido Messina, Riccardo Filippi, Marino Morettini, Arie van Vliet, Fausto Coppi, Sidney Patterson
Volgens mij een lastige opgave.Want of allemaal tegelijk wereldkampioen waren weet ik niet!
Jean Engels, alias De Krul (Curly in de extensie). Winnaar LBL in '45 en drager van het gele habijt in '48.
Zijn achternaamgenoot Ton Engels uit Asten zong afgelopen maandag drie wielerliedjes in het Vlaams Cultureel Kwartier in Nijmegen in het kader van de trits "De Klassiekers" . Ton is noch familie van Jean, noch van Marco. Engels is voor NL wel een typisch Peelse naam , maar dat geheel terzijde.Ziezo nu heb ik alles uitgelegd en zit u weer met een heleboel onnuttige info. Groetjes!
Ik vroeg me net af wat de cryptische link met Liessel was. Gelukkig werkt noest naslagwerk van gele-trui-dragers ook!
Goed gezien van Adrian. Ik heb wel aan de link met Marco Engels uit Liessel gedacht maar niet vertaald naar deze naamgenoot!
LEISSEL WAS EEN TIP EVENZOGOED ALS DE EXTENSIE
de francophone wereld beperkt zich niet tot F
oh ja nog wat, Harrie van Hoek sprak geen woord Frans. Deze man kennelijk wel, althans aan de krabbeltjes te zien.
Mooie foto Fons, laat 'm nog maar even staan!
Henk Smits (midden) Bas van Lamoen (links) Harrie Lunenburg (rechts)
made 1972; alhoewel aan de stijl jan van katwijk zeker in aanmerking gekomen zou zijn
jos van beers en jan janssen
Wie valt is niet zo moeilijk, maar wie is de renner naast hem. Graag 2 namen.
Ik heb de goede naam nog steeds niet gezien.
Zijn successen zijn beperkt maar b.v. in 1968 werd hij toch 2e in een etappe in de Milk race.
Laatst vijftiger- of zestiger jaren, van de andere kant, kan ook zo'n all-american boy zijn
Laatst vijftiger- of zestiger jaren, van de andere kant, kan ook zo'n all-american boy zijn
Wat laat vanwege koersen in Limburg.
Ik dacht op zijn verjaardag Fons de Bal aan wat punten te helpen!
Danny,
Je hebt gelijk, na wat speurwerk en n.a.v. het
intervieuw met Tino Tabak, vermeld op bladzijde 53
van het boek : Het moet wel waaien .. blijkt dat hij inderdaad geboren is 6 mei 1946 in Enschede.
Zandvoort 6 juli 1952, vakkundig afgeplèkd deur onze Jan.
Dat ik dat kon missen!!! Shame, shame on me!
Het jaar daarop stond Cees A. in zijn militair pèkske aan de meet om naamgennot Cees P. uit Tilburg te feliciteren.
http://www.kennett.co.nz/index.php/Books/CyclingLegendTinoTabak
IK zou hem niet herkend hebben!
Met de wk strepen Sven Nys. Met de tanden Boy van Poppel en in het glas van de bus nog een renner van Sunweb
Inderdaad M.D., niet op de site maar mbv de gegeven extensie wel te vinden. Hier als winnaar van de vossenjacht van Sparta Rijswijk 2008. Reed bij Van Vliet en was DK Zuid-Holland. In 2000 met ons mee naar de Tour du Faso. "Un mec très sympa".
Piet Kessels
04-05-2010 22:35:12
Ja voor Fons, de derde is de goede, met zelfs de goede foto erbij!
Jammer voor Harrie, jij hebt de reserve van Fons!
Mooi zo'n foto met een verhaal.